Sider

Harry Potter kage

Mit første indlæg her på denne side, og min første Harry Potter kage blev idag skabt.
Jeg har nu fundet ud af at jeg ikke er særlig god til det med pynt på kager, men at lave/bage dem, det kan jeg da! Dette er i hvert fald ikke sidste gang jeg vil bage en Harry Potter kage - når jeg har mange penge at gøre med, og meget tid, vil jeg prøve at lave Gryffindor flaget - hvor det er udskåret osv. 


Jeg har da lige smagt lidt på kagen, og jeg vil indrømme at det mest er chokoladen man kan smage - faktisk, så er chokoladen heller ikke så god. For slet ikke at tale om glasuren.. jeg hader glasur, og jeg spiser højst sandsynligt ikke hele kagen selv. Men jeg er nu bare lidt stolt af min kage, mest fordi min søster og min mor sagde ''Vi hjælper dig ikke - du vil bage kage, så du bager kage.''

Most banan (2 bananer)


Hakket mørkt chokolade - 100 gr.


Lime - halv lime.

I ovnen.


Det endelig resultat. 


Opskriften: 1 kage - ca. 10 stykker
2 æg
150 g sukker (ca. 1¾ dl)
150 g hvedemel (ca. 2¾ dl)
2 tsk bagepulver
1 dl mælk
200 g moset banan
1 spsk friskpresset limesaft

Bagetid: Ca. 50 min. ved 175°.


(Lav to portioner hvis du har en stor form - min blev meget tynd)

Glasur: Pynt
100 g smeltet overtrækschokolade (Glasur agtigt) PÅ FØR CITRON GLASUR!!

Citron glasur

150 g flormelis
3 spsk citronsaft
evt. citronskal

( Der kan til hver en tid vælges en anden glasur)



Gøre sådan: Pisk æg og sukker til en lys og luftig æggesnaps. Bland mel og bagepulver. Rør mælk, bananmos og limesaft sammen. Vend det i æggene skiftevis med melblandingen. Kom dejen i smurt springform (ca. 22 cm i diameter). Bag kagen midt i ovnen. Prøv med en træpind om kagen er gennembagt. Lad den stå ca. 10 min. ved ovnens eftervarme. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar